Blogger Şeysi

26 Eylül 2005

İnsan Bedeninin Fiyatı

İnsanların köle olarak birinden birine satıldığı günler geride kaldı gibi gözüküyor. Ama yine insan bedeninin bi kısmı satılamaz mı? Para karşılığı seksten bahsetmiyorum. Böyle bedenin bi kısmı bi süreliğine kiraya verilecek mesela. İlk bakışta mümkünatı yok gibi gözüküyor. Hani tutucam mesela bacağımı vericem adam bi süre işleticek bana para ödeyecek, olacak iş değil. Ama insan bedenini 3 boyutlu değil de zamanı da katarak 4 boyutlu olarak düşünürsek bi süre bedenimizi başkasına idare ettirdiğimizde bu dördüncü boyutta bir kesidini satmış olmuyo muyuz? Mesela bi adam işe gidiyo günde sekiz saat çalışıyor karşılığında (saat başı ortalama beş milyondan) 40 milyon para alıyor diyelim. Bu insan bedeninden 8 saatlik bir dilimi kesip başkasına satmış olmuyor mu? E o 8 saati kullanan adam da eşşek gibi çalıştırarak bedenin ebesini sikiyor geriye yorgun bi beden kalıyor. Hani sanki bi dilim pizza veriyomuşuz da adam dilimi çektikçe pizzanın kalanı da sünüp pizzayı bok ediyormuş gibi. O sekiz saat yüzünden 4 saat daha fazla uyumamız gerekecek (Uyumazsak total süre uzunluğundan yani yaşam süremizden kesmiş olacaz, aynı hesaba denk gelecek). Eder sana günde 12 saat. E 40 milyon almıştık. Bu durumda insan bedeninin saati 3 milyon 300 bin filan yapıyor (ki bence çok ucuz). Buradan ufak bi oranlamayla 70 yıl (613200 saat) yaşayacak bir insanın fiyatı 2 trilyar filan yapıyor. İyi yine ucuza gitmiyomuşuz. Milyon filan çıkacak sandım; "Ulan şu kadar milyonluk değerimiz var hala bid bid çene yapıyoruz." diycektim diyemedim. Neyse iyi oldu.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home