Blogger Şeysi

28 Eylül 2005

Dönüş Diye Çevrilmiş Rus Filmi

Dün de okulda Dönüş, orjinal isimliyle Vozvrashcheniye... Vozravrschcehniye.. Vozvar... ne skimse artık o filmi izledim. Hayatımda sonuna kadar izlediğim en bayıcı film idi kendileri. 2.5 saat boyunca yönetmen bizlere bir bayırları, bir kırları, yoldan geçen tırları, ağaçları filan gösterdi. Filmin sonunda da hikayeyi bağlamayadan bitti film. Öyle gudik ötesi iç sıkan bi şeydi. Misal arabadan eşya indiriyolar adam yer doldursun diye tüm aktiviteyi izletti. 15 dakikada bagajdan koltuklardan tek tek eşya çıkardılar, arabaya eşya yüklediler, sandala eşya yüklediler, sandaldan eşya çıkardılar, çadır kurdular, çadır söktüler... Sonuçta hikayeyi anlatacak vakit kalmadı. Hani böyle bi aksiyon bi atraksiyon olur belki diye bekledim nafile... Bu yüzyılın (son 5 yılın) en sıkıcı filmi diyebilirim rahatlıkla.

Bi de Ekşi Sözlük©'te de Sindrella Adam'da olduğu gibi bir methiyeler bir övmeler. Yok tarihin en süper filmi, yok yönetmen metafor denizlerinde analoji rüzgarları estirmiş, yok hikaye aslında çok kapalıymış da fotoğraftaki ayrıntılarla tamamlanıyomuş, yok ışık ve renk paleti bir sistematikte birbirini tamamlamış filan... Ben mi aptalım bunları yazanlar mı orasını çözemedim.

Filmi izlemek için tek bir sebep, işte gidip bi iki sahneyi ezberleyip (hiç zor değil) "Oedipal özümsemelerin doruğa çıktığı bir sahne." gibi kuntin yorumlarla entel dantel ortamlarda manita yapmaya çalışmak olabilir. Muhtemelen diğer insanlarda aynı amaçlarla orda olacağından zor olmayacaktır.

Sonuçta bence boktan bi film; kaybettiğim vakte yanarım.

1 Comments:

  • ron howard tamam güzel adam ama bu film çok bayıktı.ben de sevmedim ama arkadaşım tüm film boyunca ağladı??ne vardı da ben göremedim bilmiyorum.çok klişe geldi herşeyi bana.imdbde sanırım 8.00 gibi bir ortalaması var yuh diyorum, allah akıl fikir versin dünya insanlarına.

    By Blogger zeke02011, at 18/10/05 23:04  

Yorum Gönder

<< Home