Blogger Şeysi

20 Haziran 2006

Gündem

Son günlerde televizyon kültüründe çok önemli gelişmeler oluyor. Ben de hemen bir yazı döşeyim dedim. Ivır zıvırlara hiç bulaşmadan en ciddi 3 olayı seçip inceleyeceğim kısaca:

BOMBA I - Ali Turca:
Ulan yine mi türemiş bu popçular derken kulak kabartmış bulundum reklama. Sonra gerçek yüzünü öğrendim bu süper arkadaşımızın, meğerse "A La Turca" türevi bir Doritos ürünün reklamıymış. Birden neşelendim, ne güzel tutturmuşlar Gökhan Özen soundunu, tarzını! Sağa sola müthiş bacak savurma figürleri, uçları sivrice alınmış kaşlar, kirli sakal, yırtık kot pantalon... Türk Popu'nun doruk noktası diyebilirim bu şarkı ve klibimsi şey için. Eğer hala izlemediyseniz hemen televizyonunuzun başına kurulun ve reklama rast gelmek için zap yapmaya başlayın! Görüntü veremeyeceğim için en azından şarkının sözlerini vereyim istiyorum. Her saniye kafamda dönüyor, durduramıyorum:

Elmalı, tarçınlı kurabiyem misin?
Yoksa peynirli gözlemem misin?
Değilsen kıymalı böreğim misin?
Sana çay demlesem gelir misiin?
Gel keyfim gel (x onyüzbinmilyon kere)
Çay vaktinde
Tam vaktinde
Keyiflenelim şimdi geeel

BOMBA II - Pınar Köfte Reklamı:
Aslında televizyondan çok sinemalarda karşıma çıkıyor bu reklam. Konu basit, aile akşam yemeği için toplanmış ama masada yiyecek bir şey yok. Süperanne geliyor ve aile bireylerine teker teker ne istediklerini soruyor. Aç hanehalkının köfte siparişlerini aldığı gibi mutfağa geçiyor. İşte bu noktadan sonra işler çığırından çıkmaya başlıyor. Tek sıra olmuş aşçı kıyafetli on kadar insan mutfakta dizilmişler ve anne teker teker siparişleri okuyor. Heyecan dorukta, kalbim hızlı hızlı çarpmaya başlıyor. Anne her siparişi söylediğinde, köftesi seçilen aşçı büyük bir mutlulukla sırıtıyor. Üzülüyorum ben köftesi istenmeyen aşçılar için. Sonunda seçilen aşçılarımız ellerinde köfteleriyle ekranın sağından solundan büyük bir mutlulukla zıplamaya başlıyorlar. Zayıf, Karadenizli bir amcanın elinde domates tutarak ekrana çıktığı (fırladığı) sahnede dehşete kapılıp ağlamaya başlıyorum. Ancak Teletubby dünyasında mümkün olabilecek kadar mutlu bu aşçılar çok korkutuyor beni. En sonunda da her bir aşçımız büyük bir gururla ellerinde köfteleriyle geçit yapıyorlar kamera önünden, duygulanıyorum... Korku, komedi, dram, fantazi türlerini ustaca harmanlamış bu kült reklam hiç şüphesiz ki uzun süre hafızalarımızdan silinmeyecektir. Hatta torunlarımımz GAG programında bunu izleyip gelecek kuşaklara aktaracaktır. Büyük bir hevesle bekliyorum o günleri!

BOMBA III - Dani California:
Burada gerekenleri aşmış insan Tony Kaye yapmış zaten, ayrıca söyleyecek çok birşeyim yok. Red Hot Chilli Peppers'ın yeni albümü "Stadium Arcadium" için çektiği ilk klip Dani California'dan bahsediyorum. Güzel bir şarkı eşliğinde 60'lardan başlayarak günümüze kadar rock grublarının kıyafetlerini, hal ve tavırlarını inceleme fırsatı buluyoruz bu kült kliple. Kurt Cobain tiplemesi ve rock'n'roll (Elvis ve Beatles tam olarak sanırsam) bölümleri kendimden geçirdi beni. 80'lerin glam/hair metal gruplarının makyajları, hareketli dilleri... Punkçıların yerinde duramayıp sahnenin dört bir yanına sıçramaları... Psychedelic rock bölümündeki süper Jimi Hendrix tripleri... Baş döndürücü bir klip, mutlaka izlenmesi lazım. Soulseek'te 69 mblık bir MTV rip verisyonu var, görüntü ve ses kalitesi çok iyi. Aklınızda olsun!

10 Comments:

  • O doritos değil, çay reklamıydı sanırsam? İzledim ve beğendim, ince bir alay da sezilmiyor değil.

    Pınar'ındediğin reklamını izlemedim. Favorim içeriğinde beyn, baarsak ve kemmik bulunduran reklamı :)

    By Blogger Aslı "TILSIM" Palabıyık, at 21/6/06 07:13  

  • ahaha gerçekten mi :) ben doritos sanıyordum onu :P yeterince dikkatli izlememişim demek ki, bir dahaki sefere gözlerimi iyice açarım.

    By Blogger zeke02011, at 21/6/06 10:01  

  • Ben de yanlış hatırlıyo olabilirim tabi.

    Favori reklamım Akbank'ın büssürü insanla çektiği reklam.

    By Blogger Aslı "TILSIM" Palabıyık, at 22/6/06 12:51  

  • emm sanırım bisküvi reklamıymış o :)

    akbank reklamı da güzel, son kısımda kuşun konması çok şeker olmuş :)

    By Blogger zeke02011, at 23/6/06 09:52  

  • Akbank reklamının bi yerinde (sonunda sanırım, hani A harfi oluşturuyolar ya) büsrü insandan biri pantolonunu çekiştiriyomuş.

    Öeh! Nasıl farkettiyse bunu farkeden... Sırf bu dedikodu yüzünden reklamı indirdim :)

    By Blogger Aslı "TILSIM" Palabıyık, at 24/6/06 20:15  

  • nereden indirdin reklamı ben de istiyorum!

    By Blogger zeke02011, at 25/6/06 22:05  

  • Eööö, ekşi sözlükte akbankı arattım, yorumları okurken bir link buldum. O linkten google video şeysini indirdim. Ve video indi:)

    By Blogger Aslı "TILSIM" Palabıyık, at 27/6/06 10:38  

  • Ali Turca reklamini bende pek begenmedim acikcasi ciktigi zaman kanali degistiriyorum.RHCP`ye gelirsek ise albumlerini aldim.Album 2 CD`den olusuyor ve tum sarkilari birbirinden guzel.En begendim parcalari albume ismini veren Stadium Arcadium.Albumu herkese tavsiye ederim.Reklamlara tekrardan donersem birde Sutas reklami var.Adamin teki bir sahnede ineklere sov yapiyor ve sutun yararlarindan bahsediyor(ayranda olabilir unuttum simdi)Buda cok igrenc bir reklam:)

    By Blogger acare84, at 6/7/06 03:04  

  • Red Hot Chilli Peppers'ın yeni bi klibi çıktı. Klibin biyerinde adam sandalyeyi duvara atıyor ve sandalye duvara çakılı kalıyor. Çok komedi ya orası.

    By Blogger StormOrjin, at 22/7/06 17:02  

  • Çay keyfi reklamı gayet alaycı bir tavır sergiliyordu sanki.Yani bana öyle geldi sanırım.Ayrıca kıymalı börek şeysi aynı doritos pançoya benziyor duyrulur.:S:S

    By Blogger ZoseR, at 26/7/06 21:21  

Yorum Gönder

<< Home