Blogger Şeysi

29 Ocak 2006

Anes's Guide To The Theater Restrooms

(Bakınız sinemayla haşır neşir olduğumdan mekana theater dedim.)

Ben de sinemaların en önemli yerleri olan ama maalesef unutulmaya yüz tutmuş köşelerini, yani helalarını inceleyeyim. Tuvaletlerin bazısına gitmedim, bazılarını ise hatırlamıyorum. Bu aşağıdakiler hatırladıklarımdır. Orada bizi okuyan bi kaç kişiye yardımcı olabilirsem ne ala efendim.

Kızılay Büyülü Fener:
Efendim yer altında iki katta da bulunuyor bunlardan. Hemen kullanacaklar için uyarı yapayım. Tuvalet dışındaki zemin ile içindeki zemin arasında 10cm'lik bir fark var. Genelde kapıyı ittirip içeri girmeye çalışan kimse ayağını boşlukta buluyor ve o ayak patadanak yere düşüyor. Bir de yerler ıslaksa... Aman dikkat edin efendim, uyarı bizden önlem sizden. Tuvaletlere gelince sağda 3 adet pisuar olması lazım en sondakini kullanmayın çünkü onun solunda büyük bir boşluk var. İnsan "şimdi oraya biri geçecek ve pipimi görecek" paranoyasına kapılıyor. Pisuarlar ve lavabolar arasındaki mesafe göt kadar, bir seferde max 5 kişi filan alabilir kanımca. İki adet de kabin bulunuyor. Bunlar da gösteriyor ki filmden önce çişinizi yapın, film arasında tuvalette arbede yaşanacak. Beğendik civarı sıkışırsanız kullanabilirsiniz ama seans başları filansa beyaz önlüklü adamlar size pis pis bakacaktır, aldırış etmeyin. Ben katlanamam diyorsanız Beğendik'in tuvaletini bulmak zorunda kalırsınız, ki labirentten çıkış aramaya benzer kendileri.

Bahçeli Tüze On:
Hah! En çok gittiğim ama hiç bir film izlemediğim sinema burası. Salonlar dışında tek tuvalet en alt katta bowling salonunda köşede bulunuyor. Orta boy bir genişlikte ama yerler çoğunlukla çamur içinde, çok sıkışmazsanız asla tavsiye etmiyorum. O kadar bowling oynamama rağmen sadece iki kez kullandım neden diye sorsanız yanıtlayamam şimdi.

Armada Tüze Sinemaları:
Şimdi bu sinemanın tuvaletleri Armada'nın kendi tuvaletleri yanında tam bir tezat abidesidir. Armada'nın portatif kabinli ev helası büyüklüğünde tuvaletleri bir yana, sinemanın devasa ve teknolojik tuvaleti diğer yana. Sinemanın tuvaleti, bilet alınan yerin hemen karşısında. Kapısında, zamanında sıkıştığı için tuvalete koşan fakat bakım sebebiyle kilitli olan kapısına toslayıp izi çıkan yeşil bir adamın hatırası bulunuyor. Girer girmez karşıda lavabolar bulunuyor. Hani elinizi altına sokunca su döken çeşme teknolojisi var ya, burdaki çeşmeler onun da aşmışı. Suyun akması için düşünmeniz yeterli, o derece. Su bile elinizin kirli yerlerine yöneliyor zaten. Lavabolardan sola dönerseniz karşıda kabinler olacak. Ama oraya ulaşmaya çalışırsanız muhtemelen filme gecikirsiniz. Mesafe o kadar fazla ki direk koyup maç yapın yani, o kadar büyük bir hela. Girişin olduğu duvarda pisuarlar bulunuyor. Dikkat edilmesi gereken tek nokta pisuarların tepesinde sizin çişinizin bittiğini algılayan sensörler yerine direk koca koca kameralar olması. Yani birileri kontrol odasında işeyenleri izliyor ve "Pisuar 3'de işlem sona erdi. Suyu dökmek için herhangi bir tuşa basın." ibarelerini onaylıyor. O bakımdan hafif kenardan, kameranın bakmadığı yerlerden işemek belki pipinizin görünmesini bi nebze engellyebilir, o da belki.

Kızılay Metropol:
Şimdi burası en son yıkılıp baştan yapılıyordu. Ne oldu bilemem ama şöyleydi. Hemen girişte sola u dönüşü yapıp merdivenlerden aşağı inerseniz salon dışı tuvaleti buluyordunuz. Hemen kapıyı açar açmaz lavabolarla karşılaşıyordunuz. Hatta direk fark etmezseniz birine tosluyordunuz. O bakımdan tasarım özürlü bir tuvaletti. İki lavabo, iki pisuar iki de alaturka kabinin her derde deva olacağını sanan insanlar tarafından tasarlanmıştı. Pisuarlardan ikisinin de dış tarafı açıklıktı, o bakımdan bi elle pipiyi kapatarak diğer elle işemek gerekiyordu. Salonların ordaki tuvaletler ise her katta büfenin yakınındaydı. Her birinde iki lavabo, bir pisuar, bir de kabin olması lazım. Her film arasında tuvalet önünde uzun kuyruklar oluşurdu. Bu kuyruklar esnasında nice delikanlılarımız nice genç kızlarımız altına işedi. Neyse, gitmeyin zaten buraya iyice halk sineması kıvamında bir yer. Çocukken giderdik biz okul çıkışı filan. Eskiden Kızılay'da sıkışırsam hep buraya giderdim ama artık favorim Büyülü Fener.

Diğer sinemaların tuvaletlerini hayal meyal hatırladığım için yardımcı olamayacağımı düşünüyorum, kusura bakmasın kimse.

2 Comments:

  • sinemayla haşır neşir olman keşke tuvaletleriyle sınırlı kalmasaydı.çok acı, çok üzücü bir durum.bu mudur yani türk halkının sanata bakışı?soruyorum size!

    By Blogger zeke02011, at 30/1/06 22:37  

  • düzeltme: Efendim bu yazı üzerine okuyucularımızdan birçok teşekkür mektubu aldım. Bir okuyucumuz da yazıda Armada diye Akköprü tuvaletlerinden bahsettiğimi fark etmiş ve beni uyarmış. Kendisine teşekkür ediyorum. Olur böyle, yaşlılık hali.

    By Blogger Unknown, at 5/5/06 10:33  

Yorum Gönder

<< Home