Blogger Şeysi

28 Ocak 2006

Zeke's Guide To The Cinema

Madem bu kadar çok sinema geziyorum, bir rehber hazırlayım dedim.Bir sürü sinema eksik, biliyorum ama kalan sinemalar hakkında pek bilgim yok.Bunlar dışında Kavaklıdere, Ata On Tower ve belki Arcadium dışında çok önemli sinemalar da yok zaten.Atakule'ye hayatımda 4-5 gittim, onun için salonlarını pek bilmiyorum.Kavaklıdere'nin yerini bile bilmiyorum!Arcadium'dakine ise hiç gitme fırsatım olmadı.Eğer onlara da yolum düşerse yazarım.Kavaklıdere'de çok güzel filmler gösteriyorlar.Büyülü Fener sinemaları gibi Denk Ajans'a bağlı orası da.Onun için gönül rahatlığıyla önerebilirim!

Kızılay Büyülü Fener:
Son zamanlarda en çok buraya gidiyorum.11 tane salonları var, üçü büyük diğer sekizi orta/küçük.Büyük olanları alt kata ve birinci kata koymuşlar, diğerlerini de üstteki iki kata.Küçük salonlarında biraz yalıtım sorunu var, sessiz olduğu zamanlar yan salondakiler duyulabiliyor.Ama filme kaptırınca farkedilmiyor.Pazartesi ve çarşamba günleri indirimli 6 ytl, diğer günler de 6.5 ytl.Personelleri oldukça iyi, yüzmeden çıkıp buraya gidiyorum genelde.Bir sürü salonları olduğu için çoğu filmi oynatıyorlar.Arada sırada festivaller de geliyor ama pek ilgi çekici bir şey görmedim açıldığından beri.Güzel festivaller için Ankapol ve Kızılırmak sinemalarına gitmek lazım.

Bahçeli Büyülü Fener:
En çok sevdiğim sinema burası, buraya gelen filmleri başka yerde izlemiyorum.Bilet fiyatları ve indirim günleri Kızılay Büyülü Fener'le aynı.Çalışanlarıyla bir ara oldukça yakınlaşmıştık, şimdi kayboldu hepsi ortadan.Ama hala en iyi personele sahip sinema burası.4 tane salonları var, Hulusi Kentmen dışındakiler güzel.Ama o salon çok çok küçük, hiç sevmiyorum.Odam kadar ya var ya yok!Şener Şen ve Türkan Şoray salonları büyük, yeni gelen filmleri bunlara koyuyorlar genelde, bir-iki hafta geçince de diğerlerine kayıyor.En sevdiğim salonları ise Atıf Yılmaz salonu.Dünyada film izlemeyi en çok sevdiğim yer burası.Orta/küçük bir salon sayılır.Perde-koltuk mesafesi mükemmel.Birkaç gün buraya kapanıp sürekli film izlemek gibi bir fantezim var.Umarım bir gün gerçekleşir :)

Bahçeli Tüze On:
Evden uzaklaşmak istemediğimde buraya gidiyorum, Bahçeli Büyülü Fener'e bütün filmler gelemiyor haliyle.Orada bulamayınca buraya gidiyorum.Bilet fiyatları aynı, eskiden karşısında vip salonları vardı.0.5 ytl fark verip süper koltuklarda, güzel ses sitemiyle film izliyorduk.Ama orayı kapatıp düğün salonu yaptılar, çok üzüldüm.Geriye kalan normal On'un 4 tane salonu var.İki tanesi orta/küçük diğer ikisi de büyük.Bütün salonlarını seviyorum buranın, pek kalabalık olmuyor.Çizgi film oynattıklarında haftaiçi ilk seanslara gitmeyin, etraftaki kreşler çocukları getiriyorlar.Gürültülü oluyor o zaman da.

Armada Tüze Sinemaları:
burada da Kızılay Büyülü Fener gibi bir sürü salon var.Onun için çoğu film geliyor, başka yerde bulamadığım film olunca mecburen yolum düşüyor.Aslında seviyorum burayı ama çok kalabalık oluyor, ayrıca bilet fiyatları normalden 1 ytl fazla.Onun için düzenli gittiğim bir yer değil, yanımda birileri olduğunda gidiyorum genelde.Cuma ve cumartesi geceleri geç saate seans koyuyorlar ve neredeyse bütün koltuklar doluyor.Eğer kalabalıktan rahatsız oluyorsanız gitmeyin.Öyle kız arkadaşımı alıp romantik yapayım diyebileceğiniz gibi bir şey olmuyor :) Buranın 3d ve "4d" salonları da var, ama uzun zamandır tadilatta diyorlar.Bir kere açık yakalamıştım ama normal biletin iki katı para verip yarısı kadar zaman geçirmek istemedim onlarla.Onun yerine iki filme girmiştim sanırım.Burası bazı salonlarında çılgınlar gibi reklam oynatıyor, bayabilir.

Cinebonus Bilkent:
Burası Cinemaxx'dı, adını değiştirdiler, içi değişti mi bilmiyorum.Fiyatları Armada'yla aynıydı eskiden.Hiç sevdiğim bir sinema değil.Zaten sadece popüler filmleri getiriyorlar, çok nadir oluyor özel filmler geldiği.Bana uzak olduğu için de uzun zamandır gitmedim.Yine de salonları güzel, eğer yolunuz düşerse ve istediğiniz bir film görürseniz girmekten çekinmeyin.Tabi burası da her alışveriş merkezi sineması gibi kalabalık!Aynı şekilde reklamlar da uzun sürüyor.

Odeon Cineplex:
Güzel sinema ama çok pahalı, sanırım 2 ytl fazla diğerlerinden.Üstelik reklam rekortmeni, fragmanlarla birlikte yarım saat filmi göremeden bekleyebilirsiniz burada.İyi yanı eskisi kadar kalabalık olmaması, özellikle erken seanslarda gelen pek kimse olmuyor.Yine de başka yere gelmeyen bir film yoksa gitmiyorum, arada sırada gelebiliyor böyle filmler.Yazları salonları çok soğuk oluyor, yanınıza hırka felan alın üşütmeyin

Ankapol Sineması:
Buranın iki katlı devasa bir salonu var.Bilet fiyatları güzel, çok güzel festivaller geliyor.Hatta bazı festivallerde biletler daha da ucuz oluyor.Ama tek bir salonu olması büyük bir handikap, festival olmadığı zamanlarda sadece sıradan popüler filmleri gösteriyorlar haliyle.Festival olduğu zamanlarda da inanılmaz kalbalık oluyor, belki 300-400 kişilik olan salonun 250-300'ü doluyor.Ben rahatsız olduğum için çok çok izlemek istediğim bir film yoksa gitmiyorum.

Kızılırmak Sineması:
Burası ne kadar unutulmuş/kıyıda köşede kalmış film varsa getiriyor, bir sürü festival de bonus.En büyük özelliği bu, yoksa gitmek istediğim bir yer değil.Kendi izleyicisi var, film izlemeye gelenler bir süre tanıdık geliyor.Personelini ve binasını pek sevmiyorum buranın, ama bilet fiyatları güzel.4 tane salonları var, sadece ikisini gördüm.Birinci salonları Ankapol kadar olmasa da inanılmaz büyük.İlk gördüğümde hoşuma gitmişti, şimdi pek sevmiyorum.Dördüncü salonları ise Bahçeli Büyülü Fener'deki Hulusi Kentmen Salonu'ndan bile küçük.Üstelik tam yanında tuvalet var ve berbat kokuyor, kesinlikle ama kesinlikle o salonda film izlemeyin.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home